Acompanyament a escoles bressol - Anna Farré
15613
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15613,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

Acompanyament a escoles bressol

Projectes realitzats a Escoles bressol:

  • Xarxa 4 de Calafell 19-22.
  • Conca de Barberà (Pira, Vimbodí, Sarral) 21-22
  • Mont-roig del Camp 21-22
  • Fundació Educativa Social (Móra Ebre, Benissanet, Vilalba, Perelló i Ribaroja) 19-20
  • Riudoms 19-20, 21-22
  • Xarxa 9 municipals de Tarragona, 18-19
  • Xarxa 6 municipals de Reus, 16-17,17-18, 18-20
  • Amposta 17-18
  • Pallaresos 16-17
  • Montblanc 15-16, 16-17, 18-19

Aquest  projecte va destinat a les escoles bressol que sentin que estan en un moment de necessitat de canvi o revisió de certs aspectes pedagògics i organitzatius de l’escola.

El projecte es basa en tres aspectes metodològics:  l’observació directa, el treball de devolutiva i el treball de context teòric, oferint un marc com a base per la reflexió.

L’observació que realitzo a les estances, del dia a dia de l’escola,  em permet percebre i entendre el fer i l’estar de les educadores, l’organització de les rutines i els espais. I així en les reunions d’equip fer una devolutiva d’allò observat, i realitzar un treball de compartir i reflexionar conjuntament, seguint el ritme i les necessitats de  cada equip.

Els aspectes que podem treballar conjuntament són:

  • Activitat autònoma: joc lliure i llibertat de moviment. Materials de joc i mobiliari adequat per l’estança, actitud de l’adult mentre l’infant juga, entorn òptim i afavoridor d’aprenentatges.
  • Sistema de cures: seguretat afectiva i cuidatges, atenció plena de l’adult, espais afavoridors per la relació respectuosa i per l’autonomia i iniciativa de l’infant.  Organització de temps i espais.
  • Socialització: acompanyament als processos socials, comunicació i llenguatge amb l’infant, normes segures i límits respectuosos.

El treball neix i s’inspira de la formació contínua que estic duent a terme en pedagogia Pikler, i complementant-se en altres bagatges, com la Teoria Familiar sistèmica i relacional,  Teoria del Vincle, de la Mentalització, Primera infància.

Estic donada d’alta com a formadora al Departament d’Ensenyament.

Aquest lloc web utilitza cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les galetes esmentades i l'acceptació de la nostra política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies